banner118

Medya Etik Kurulu’ndan iki gazeteye uyarı

Medya Etik Kurulu, Kuzey Kıbrıs Postası gazetesinin 21 Ocak tarihli manşetini “Homofobik çağrışımlara açık” olarak niteledi ve gazeteyi uyardı.

19 Şubat 2014 Çarşamba 12:10
323 Okunma
Medya Etik Kurulu’ndan iki gazeteye uyarı
Medya Etik Kurulu, yapılan şikâyetleri değerlendirerek bir dizi yeni kararlar aldı. Kurul tarafından bugün yapılan açıklamada, iki gazete ile bir gazetecinin uyarıldığı, bir şikâyetin de yersiz bulunduğu bildirildi.
Kuzey Kıbrıs Postası’nın manşeti homofobik çağrışımlara açık
Medya Etik Kurulu, Kuzey Kıbrıs Postası gazetesinin 21 Ocak tarihli manşet haberinde kullandığı ifadenin “homofobik” olduğuna ilişkin olarak şikâyetler üzerine Genel Yayın Yönetmeni Rasıh Reşat’tan cevap talep edildiğini, konuya ilişkin inceleme yapıldığını ve sonuçta haberin içeriğinde olmamakla beraber, gazete manşetinin nefret söylemi içerdiğinin saptandığını belirtti. Açıklamada şöyle denildi:
“Kurulumuz, konuyla ilgili haber metni içinde “homofobik” bir yaklaşım ya da nefret söylemi tespit etmemiştir. Yalnızca kullanılan başlığın ‘homofobik’ çağrışım içerdiği kanaatine ulaşmıştır. Medya kuruluşlarının, eleştirmek niyetiyle de olsa, yanlış bir ifadeyi tekrar ederek çoğaltmamaları gerektiğine inanıyoruz. Medya Etik Kurulu, Kuzey Kıbrıs Postası gazetesini uyarma ve bu tür konularda daha duyarlı olmaya davet etme kararı almıştır.”
Haberal Kıbrıslı gazetesine uyarı
Girne Üniversitesi’nin Kurul’a gönderdiği şikâyeti de inceleyen Medya Etik Kurulu, “Haberal Kıbrıslı” gazetesinde 13 Ocak tarihinde Emre Diner imzasıyla yayımlanan haberde kullanılan, “Eğitim camiasında adını şaibelerle duyuran sözde Girne Üniversitesi” ibaresinin eleştiri sınırlarını aştığı, haberde yer alan iddiaların somut kanıtlara dayanmadığı; haberin, kim oldukları belli olmayan “akademik çevreler”e atfen yapıldığı, bu nedenlerle haberde etik ihlâller saptandığını belirterek, gazeteyi ve haberi yazan Emre Diner’i uyardı.
Kurul açıklamasında şöyle denildi: “Her konuda olduğu gibi, üniversitelerimizle ilgili iddiaların da gazeteci meslektaşlarımızca iyice araştırılmadan ve somut delillere dayandırılmadan haber yapılmaması gerektiği düşüncesindeyiz. Söz konusu haberde Girne Üniversitesi’ne yönelik iddialar öne sürülürken, bir başka eğitim kurumumuzun adının ön plana çıkarılması da haberin objektifliğine ve güvenilirliğine gölge düşürmektedir. Haberde, suçlamalara konu olan Girne Üniversitesi’nden görüş alınmamış, görüş alınmaya çalışıldığına ilişkin bir izlenim edinilmemiştir.”
Kuzey Kıbrıs Postası gazetesinin şikâyeti yersiz bulundu
Medya Etik Kurulu, Kuzey Kıbrıs Postası gazetesi sahibi Polat Alper’in Kanal Sim televizyonu ile Sami Özuslu hakkındaki şikâyetinin yersiz bulunduğunu açıklarken, Sami Özuslu’ya da, eleştiri üslubunda daha özenli davranması tavsiyesinde bulunulduğunu belirtti.
Kurul açıklamasında şu görüşlere yer verildi:
“Şikâyete konu olan televizyon programını izleyen Kurul üyeleri, program sunucusu Sami Özuslu’nun üslubunda yer yer aşırılıklar saptamakla birlikte, hakaret unsuruna rastlanmadığı kanaatine ulaşmıştır. Kurulumuz, “Kuzey Kıbrıs Postası”nın şikâyetini, hakaret açısından yersiz bulmuş; şikâyete konu olan program sunucusu Sami Özuslu’ya ise, eleştiri üslubunda daha özenli davranma tavsiyesinde bulunmuştur.”
Medya Etik Kurulu’nun aldığı kararların tam metnine www.medyaetikkurulu.org sitesinden ulaşılabiliyor.

 
Son Güncelleme: 19.02.2014 12:15
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.