banner118

Kıbrıslılar Serbest Geçiş İstiyor

Whatsapp Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Davran, Aydınlık Yarınlar Hareketi Başkanı Anıl Kaya’nın gündeme getirdiği T:C. Kökenli KKTC Vatandaşlarınının Güney Kıbrıs’a geçememeleriyle alakalı akılda kalan soruları ve Kıbrıs’ın önemli kişilerin görüşlerini almak için gün boyunca bir çok ünlü isme soru sordu.

18 Şubat 2014 Salı 22:26
2000 Okunma
Kıbrıslılar Serbest Geçiş İstiyor
Girne Haber Ajansı

İşte Davran’ın #Serbestgeçiş Twitter Röportajı

Gündemde olan,akılda kalan soruları çekinmeden sormaya devam ediyoruz. Kıbrıs’a geldiğimden beridir benimde aklımda olan bir çok arkadaşımın konuştuğu bu konuyu Aydınlık Yarınlar Hareketi Başkanı Sayın Anıl Kaya gündeme getirince, herkesin bu konuda ne düşündüğünü merak ettim ve gün boyu bir çok önemli kişiye Twitter mikrofonumuzu yönelttim. Cevap veren herkese teşekkür ediyorum.

Bakalım kim ne demiş?

Arsen Angı @arsenangi (GİAD Başkanı)
bu mevcut çözümsüzlük durumunun bir sonucu olarak karşımıza çıkıyor. Kapsamlı Kıbrıs sorunu çözümü olmaksızın aşılması çok zor.

Dr. Özdemir Berova (DP-UG Milletvekili)
insan haklarına aykırı bir durum olmasına rağmen çok da üzülmeye değer bir durum değil.

serhat akpinar (GAÜ Yöneticiler Kurulu Başkanı)
Guney Kibris ne yazik ki tutucu duruslarindan vazgecemiyorlar . Temennim biranonce kafalarındaki sınırlardan kurtulmaları .

Turgut çalıcı (Gazeteci)

Tamamen ikinci sınıf muamalesi olarak görüyorum bu yaşanan olayı. Nedeni ise tüm dünya halkları kardeştir mantığı’ndan yola çıkarak hümanist bir yaklaşımla bakıldığızı zaman bu olayın tamamen çifte ıstandart olduğunu düşünürüm.

NECATİ ÖZSOY (Afrika Gazetesi)
herkesn iki tarafa da geçebilmesi içn ada’da anlaşma şart/zaten geçemeyen TC kökenli KKTCvatandaşlarının durumları tartışlmalı

Özel Berova (Kalkınma Uzmanı)
insan haklarına aykırı bir uygulamadır. Herkes istediği yere gitmekte serbest olmalıdır.

K.k @kiymetkarabiber (Sanatçı)
Bunun adı ırkcılıktır

Çağlar YÜKSEL  (Kanal T Programcısı)
Tc köknli Kbrs vatandaşlarını da G.K’a geçişlerine izin vermeleri gerekirdi. tabiki temel sorun en başında kabul edilmemeliydi

Dr.Beyhan Berova (Doktor)

Bu durumu 2003 yılından beri TC kökenli #KKTC vatandaşlarına yapılan ciddi bir haksizlik olarak değerlendiriyorum

Etan birinci (Genç TV Yönetim Kurulu Başkanı)
ırkçılığın en somut ornegı..toplumsal degıl ferdı kazanımın verdıgın bir zarar

Ayşemden Akın (Gazeteci)
biz nasıl yunanistandan gelip vatandaş olana sen kc vatandaşı olamazsın demiyorsak onların da tc’den gelene deme hakkı yok.tabii yasal yollarla vatandaşlık alanlardan bahsediyorum. Özel kararlarla vatandaş yapılan tipler değil kastım.

DİLEK KIRICI Gazeteci)

Her iki tarafta farklı nedenlere geçmesini istemeyen var.Rumlarla TC’linin samimi bağ kurmasını kıskanan kesim.Siyaseten kendisine oy getirisi olmadığını bildiği için konuya fransız kalan hükümetler..Konuyu gündem yapamayan TC’li insanlar.Olması gereken herkesin serbest dolaşım özgürlüğü olması lazım..İnsan haklarından bahsedenler bu konuyu görmezden gelirler..Ve derler ki, “oraya da geçmeyiversinler” bu zihniyetten arınmak gerekir. Rumlardan önce bizimkilere makul düşünmeyi öğretmeli..

Özdemir GÜL @ozdmrgul1969 (Siyasetçi)
görünürde siyasi olsada esasta anlamsız bir zihniyet meselesi olup en geniş manada terk edilmesi gereken bir uygulamadır Buna karşın, Yunanistan ve birçok diğer ülke kökenli vatandaşlar iyiniyetimizle güneyden kuzeye sorunsuz geçebiliyorlar.özgürlük kısıtlayıcı bu konuya Mütekabiliyet uygulamıyor olsak da Güven Artırıcı Önlemler bazında masada ele alınması gerekir.

Ruşen Karakaya @rusenkarakaya (Eğitmen)
çok da önemli bişey deil aslında!! Zaten birşey kaybetmiyorlar, euro nun da son durumuyla daha da ii sanki??!!

0rfangndzlr @irfangndzlr (Haber Kıbrıs Yayın Yönetmeni)
Bu insan haklarına aykırı bir durumdur. Irkçılık yapılarak vatandaşın özgürlüğü kısıtlanamaz..

Abdullah Özver @abdullahozver (STK Gönüllüsü)
#serbestgeçiş olmaması tamamen haksızlık

Gözde Karadeniz @karadenizgozde (Tak Muhabiri)
Rumların gelecekte pişman olacakları bir uygulama diye düşünüyorum.

Ahmet SAYDAM @ahmtsaydam (Ekonomist)
vatandaşlıklar uluslararası kurallara göre verildiği sürece geçebilmeleri lazım.Aksi takdirde izin vermemesi normal.

Tahir Soyer @TahirSoyer (Köşe Yazarı)
AB’nin köşe taşlarından birisi olan kişilerin serbest dolaşımıdır.Dolaylı olsa bile vatandaş olanların seyahat hakları olmalıdır

Ulaş Gökçe @gokceulas (Sendika Yöneticisi)
TC’nin ayri bir ulke olarak kabul ettigi yonetimin bu icraatini gayet normal. Isterse TC de bunu yapabilir.

Yeşil_Ada @Acil_yorum (Twitter Ünlüsü)

Bu çağda seyahat özgürlüğüne gösterebilecek enkötüörnek #Kıbrıs‘daki sınırlardaki bu engellemelerdir.Geçiş istisnasız olmalıdır

Dr.Özdemir Kandemir @drkandoz (KKTC Almanya Fahri Konsolosu)
Belli bir süre kalanlar ve KKTC vatandaslari ayni haklara sahip olmali iste Sarayönü Meydani haklarini kendileri arayacaklar . Birakin TC KKTC Kökenlileri bir antl.da TC Vatandaslari Serbest dolasim ve Ticaret yapabilmeli bu 40 bin askerden daha önemli

VATAN Mehmet @Fustat_R (Kıbrıs Postası Gazetesi Editör/Yazar)
Güven Artırıcı tedbirler kapsamında listeye girmeli..

Didem Gürses @Didemgurses (Genç Tv Haber Spikeri)
etkili bir girişim yok. Sırf TC kökenli diye yapılan ayırıma katılmıyorum. Bu insanlar çözümün nasıl bir parçası olacaklar ?

Urun Solyali @UrunSolyali (CTP Gençlik Örgütü)

Bunun değerlendirmesi çok açılı.İki Toplumlu bir toplantıda TC kökenli 1arkadaşımız: “Aşık olmamı bile sınırlandırıyorsunuz”dedi

Rana Şenol @RanaSenol (Gazeteci)

Bir yere kadar anlayabiliyorum ama TC kökenlilerin Kıbrıs’ta doğmuş, büyümüş, kazık kadar evlatları da geçemiyor?! El insaf!

Deniz Gürgöze @denizgurgoze (Mesarya Ajans-Kıbrıs Time Genel Müdürü)
Sınır kapılarında titizlik önemlidir ama yasak hiç hoş bir durum değildir. TC veya KKTC vatandaşı herkes kimlik ve pasaportunu bırakarak geçiş hakkına sahiptir. Bence yapılan bu ayrımcılık yanlıştır. Ama karar mekanizması elbette Kıbrıslı Türkler değildir. Kıbrıs konusu işte bu gibi sebeplerden halen çözümlenememiştir. Artık sistem değişmeli ve TC kökenli vatandaşlarda geçiş hakkına sahip olomalıdır.

Dr.CEMAL MERT @DrCEMALMERT (Doktor)

Herkes engelsiz ve özgürce seyahat edebilmelidir.

Savun GÖKSU @savungoksu
bu konuda en çok mağdur olanlardanım sanırım 38 yaşındayım kıbrısı bende özgürce dolaşmak isterim hiç deneyemedim malununuz… Güneyin bu konuda güven artırıcı önlemler paketinde KKTC VATANDAŞLARI arasında bu tür ayrımcılıkatan vaz geçmesi çok güzel olur.

GÖZde (Akben)Bekir @GzdAkbn (Ada Tv Pgoramcısı)
gereksiz ve yersiz bir uygulama

Sadık Gardiyanoğlu @SGardiyanoglu (Mimar)

bu Güney Kıbrıs Rum yönetiminin haksızlığı ve hazımsızlığıdır

Tahsin Ertuğruloğlu @tahsin99 (UBP Milletvekili)

Rumun sakat mentalitesinin sadece bir örneği… Suleyman Irvan @suleymanirvan (Medya Etik Kurulu Başkanı)Ekonomik akılsızlık. Serbest dolaşım hakkına da aykırı bir uygulama.

Can Sözer @can_sozer (Sanatçı)
insanlik ayibı yaninda çözümsüzlük kurbanları.”Koyun gibisin kardeşim.Gocuglu celep kaldırınca sopasını adeta mağrur sürüye…

Kandemir Berova @KBerova (Hekim)
KKTC vatandaşları arasında herhangi bir şekilde herhangi bir konunuda ayrım yapılmasını tasvip etmiyorum.

Ahmet Özsoy @ozsoy11 (Havadis Gazetesi)

TC nasılki AB üyesi ülkenin (CY)pasaportu ile Ercan”dan ülkeye giriş ve TCden çıkışlarda bizlere sorun yaşatıyorsa ayni zihniyet

erol ucaner @drucaner (Doktor)
tamamen dogru degil bence,toplum kisitlamasi yapmamali bir ulke girislerine,ama bazi kriterlere gore engelleme yapabilir…

Nevzat Anayasa @AnayasaNevzat (Barış Aktivisti)
O çok sevdikleri Denktaş, Rumlar AB’ye girmeden önce Annan Planınına evet diyeydi, 11 yıl ünceden Güneye geçebilir olacaklardı!

Ersin Tatar @embersintatar (UBP Milletvekili)
bu ırkçılıktır.. KKTC vatandaşı herkes Güneye geçebilmelidir.. KKTC de doğan var, evlenen var. Geçememeleri AB normlarına aykırı

Ozan Örmeci @ozanormeci (Akademisyen)
Türkiye ile AB arasında vize muafiyetinin konuşulduğu bir dönemde komik bir uygulama.

aziz karaaziz @karaaziz (BRT Haberci)
adanın içinde bulunduğu çarpık yapının ve bu yapının sürdürülebilir olmadığının göstergesi bir durum

EMRE DİNER© @Emrediner (A Haber Kıbrıs Muhabiri)
1974 te gln vatandaş geçmeli. TC kökenli gazetcilerin de geçişleri serbest bırakılmalı haber alma özgürlüğü sınırlandırılmamalı

Hasan Artuner @HasanArtuner (Turizm Bakanlığı Müşavir)
Rumların yasal prosedüre uyup Türkiye dahil her yere gidebildiği gibi TC kökenli KKTC lide yasal gereklilikler dahilinde gitmeli

ozan ceyhun @ozanceyhun (Avrupa Parlamentosu 4. ve 5. Dönem milletvekili)
bu durumu bir haksızlık olarak görmekteyim, AB kriterlerine aykırı bir ayrımcılık

Ulaş Barış @Ulasrebel (Realist Gazetesi)
bu soruyu çok provokativ buluyorum. Türkiye AB üyesi olmadığına göre ayrıca abes de buluyorum.

Anıl Kaya @ANILKAYA2014 (Aydınlık Yarınlar Hareketi Başkanı)
bugünkü basın bildirisinde yazdıklarımızı düşünüyorum Münür Rahvancıoğlu @Rahvancioglu (Baraka Aktivisti)tüm dünyada herkesin serbest dolaşım hakkını savunuyorum. Sınırsız, ordusuz ve devletsiz bir dünya istiyorum. HERKES İÇİN…

Muslu Akgüney @MusluAkguney (Aydınlık Yarınlar Hareketi Asbaşkanı)
bugün Aydınlık Yarınlar Hareketi Başkanı Sn.@ANILKAYA2014 nın açıklamasını okuduysanız. Ayni fikirdeyim.

Ryu & Ken @rknbrt (Twitter Ünlüsü)

Mağusa’da doğmama rağmen Ledra Palace’dan geçemeyen biri olarak dolaşımı engelledikleri için isyan ediyorum!

SİNEM GÖRÜŞ @snem5 (TDP Meclis Üyesi)
kapsamlı çözümle birlikte bu konunun da halledileceğini düşünüyorum. Ancak haksız yere vatandaşlık alanlar da ayrı tutulmalı 
Son Güncelleme: 18.02.2014 22:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mdsm 2014-02-19 16:02:32

Irkcılıkla ne alakası var? Hade TC vatandaşları vizesiz avrupa ülkelerine de gidiniz..

Avatar
Zeki 2014-02-20 09:04:50

Ne insan hakkı,ne ırkçılığı be kardeşim yaw..Rum tarafı böyle bir yanılgıya düşer de bunlara geçiş verirse yandığı gündür!Bunlar burada yaptığı gibi rum tarafının içine de ederler...

Avatar
Theo 2014-02-20 10:08:59

Birşeyler söylemek için herkes attı tuttu.. Olduğu gibi lafazanlık,başka da bişey olamaz.. Sanki dünyanın öbür tarafında yaşıyorlar. Yaşadığımız gerçekler ortada,ne hakkından ne ırkçılığından bahsediyorsunuz siz. Torbasını sırtına vuran ayağı çarıklı fellahlar rum tarafını da berbat ederler alimallah. Dernek başkanları Zaroğlu gün gelir derneğin bir şubesini de Lefkoşa'nın rum kesiminde de açar .. Olamazmı yani?