banner100
banner97

"Ne hak yiyeceğiz, ne de hakkımızdan vazgeçeceğiz..."

AKPINAR “KONUŞULMADIK YANI KALMAMIŞ GÖRÜŞMELERE, YENİ YÖNÜ VERMENİN FORMÜLÜ; NE HAK YİYECEĞİZ, NE DE HAKKIMIZ OLANDAN VAZGEÇECEĞİZ.”

"Ne hak yiyeceğiz, ne de hakkımızdan vazgeçeceğiz..."

AKPINAR “KONUŞULMADIK YANI KALMAMIŞ GÖRÜŞMELERE, YENİ YÖNÜ VERMENİN FORMÜLÜ; NE HAK YİYECEĞİZ, NE DE HAKKIMIZ OLANDAN VAZGEÇECEĞİZ.”

11 Ekim 2017 Çarşamba 20:32
400 Okunma
"Ne hak yiyeceğiz, ne de hakkımızdan vazgeçeceğiz..."

GAÜ Kurucu Rektörü ve Yöneticiler Kurulu Başkanı Serhat Akpınar, özellikle KKTC Yurttaşlığı’nın kendisine vermis olduğu haklar ve yetkiler çerçevesinde, her bir bireyin ortaya çıkarak, 50 yıldır süren ve son seferinde yine başarısızlık paydasının arttığının gözlemlendiği; “Kıbrıs Sorunu” sürecinin yeni yönününün; nihai olarak, artık “haklarımıza sahip çıkma” duruşu şeklinde formülüze edilebileceğini vurguladı. Akpınar, Uluslararası Diplomatlar Birliği Başkan Yardımcılığı görevinin ilk safhasında, 26 Ekim’de gerçekleşecek ‘Birlik Zirvesi’ öncesinde bazı açıklamalar yaptı. Girne Amerikan Üniversitesi’nde biraraya gelecek birlik delegasyonunun bu yıl ki programlarının ana teması “bir adım ileri” olurken, uluslararası gündeme önemli katkılar sağlayacağı değerlendirilen zirvenin, ön vizyonu da yine Başkan Yardımcısı Serhat Akpınar tarafından kaleme alınan sunumlar ile yapılıyor. Bu sunumların en dikkat çekici tarafını da “Kıbrıs Sorunu” ilgili paragraflar oluşturuyor. “Nihai olarak, Haklarımıza Sahip Çıkma” söylemini kriterize eden paragraflar; şu başlıklardan oluştu.

“TARİH DERSİ VERMEK AMACI GÜTMÜYORUM”

“Elbette böyle bir makalenin amacı, ülkede ve uluslararası camiada, özellikle konunun uzmanlarına ya da tarihe merakı olan kişilere tarih dersi vermek değil. Hiç kimseye ders vermek değil. Amacım sadece, "bilinen ama zamanla unutturulmaya çalışılan gerçekler" üzerinden farklı bir bakış açısı yaratmak ve bunun üzerinden meselelerin düşünülmesi önererek, konuyu sizler ile paylaşmaktır.”

“KIBRIS ADASI, TARİHİN HİÇ BİR DÖNEMİNDE RUM MÜLKİYETİ VE YÖNETİMİ ALTINDA OLMADI”

“Kıbrıs Adası fiilen, 1571-1878 yılları arasında ‘Osmanlı Devleti Toprağı’ olarak, İngilizlerin 1878 Yılı’nda Ada’yı kiralamalarından sonra ise, fiilen ‘Birleşik Krallık Toprakları’ olarak, bu hükümdarlıklarda varlığını sürdürmüştür. 1960 Yılı’nda ise; sözde kendi istekleri ile, Birleşik Krallık'tan bağımsız kalınmıştır. Üç asrı aşkın ‘Osmanlı Toprağı’, yarım asır civarında ise ‘İngiliz Toprağı’ olmuştur. Osmanlı Devleti Dönemi’nde; tapu, ilk kez Kıbrıs'ta verilmiş ve Kıbrıs Adası'nın toprakları, çeşitli vakıflara vakfedilmiştir. Farklı inançlara sahip, ada halkının toprakları ise korunmuş ve mülkiyet kullanımı azınlıklara da tanınmış bir hak olmuştur. Sonuç olarak, Kıbrıs Adası, tarihinin hiçbir döneminde; Rum-ların yönetiminde veya Rum-ların mülkiyeti altında olmamıştır.

“MİSAK-I MİLLİ SINIRLARI İÇİNDE OLAMAMIZ ALEYHİMİZE KULLANILDI”

“1923 Yılı’nda Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasının ardından; Ada'daki Türkler, Misak-ı Milli Sınırları içerisine, yani anavatanlarına göç etmeye başlamış, nüfus dengesi hızla bozulmuştur. Kıbrıs Adası'nda bulunan Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçiliği ise; İngilizler tarafından kapatılırken, Türkler’in seyahatine de engeller getirilmiştir. Mağlup Yunan Ordusu’nun İzmir'den denize dökülmesi sonrasında da, (Anadolu işgali esnasında devr alacağı sözü verilen Kıbrıs Adası'nı da, İngilizler’den istemiştir. Ancak İngilizler söz ve anlaşmaları yok saymışlardır. Bunun yerine, 70 bin civarında Yunanlı göçmenin Ada’ya gelip yerleşmesine yol açılmıştır. Böylelikle Kıbrıs Adası'ndaki nüfus dengesi iyice değişmiş, Rumlar’ın nüfusu Türkler’e göre artmıştır. Bu dönem; Büyük bir kısım vakıf ve devlet malının ‘bu göçmen nüfusa’ verildiği zaman dilimidir. 1950'lerde ise, İngilizler’den Ada’yı geri almak için kurulan EOKA Terör Örgütü ve sonrasında, İngilizler’in EOKA'ya karşı kolluk kuvveti olarak ta; Türkler’i kullanması ve TMT'nin (Türk Mukavemet Teşkilatı) kurulması gibi gelişmeler yaşanmıştır. Bu tarihlerde birçok farklı gelişmeler daha yaşansa da, özet olarak geçtiğim bilgiler ve tarihler sonrasına denk gelen 1960 Yılı’nda, fiilen sadece 3 yıl yaşamış; Kıbrıs Cumhuriyeti kurulmuştur. 1964-74 yılları arasındaki dönemde ise; Türkler, kendi ülkelerinde hapis hayatına mahkum edilmişlerdir.”

“11 YIL ZULÜME SIRTINI DÖNEN DÜNYA”

“Kıbrıs Adası'nın Yunanistan'a doğrudan bağlanması amacını güden faşist Yunan Cuntası'nın devreye girmesi ile, Nikos Sampson Liderliği’nde başlatılan ‘15 Temmuz 1974 Darbesi’ girişimi, aynı haftanın sonunda gerçekleştirilen ve sadece Türkleri değil Rumları da kurtaran şanlı Barış Harekatı ile önlenmiştir. 11 yıl boyunca yaşananların yakın tanığı olup, sessizliğini koruyan dünya; Yunan darbesine de sessiz kalınca, Türkiye garantörlük hakkını kullanmıştır.”

“DÜŞÜNÜN VE SORGULAYIN”

“Tarihinde hiçbir zaman, Rum Yönetimi’nde olmayan Kıbrıs Adası'nın toprak bütünlüğü; 1960 öncesi ve 1960-63 yılları arasında, nasıl olur da %70 oranında Rumlar’ın olmuştur? Halen nasıl olur da, bu tuhaf yüzdelik iddiası ile, Güzelyurt başta olmak üzere, bitmez bir talep ile, Girne hatta Karpaz'ı dahi istemektedirler? Biz, nerede? ne hata yapıyoruz? Hak olmayanı; haklarıymış gibi, uluslararası hukuk zemini oluşturarak! kurulan tüm müzakere masalarında isteyen Rumlar, masaya da yön vermeye çalışırlarken, tekrar tekrar sormalıyız: Biz, nerede hata yapıyoruz? Düşünün ve sorgulayın.”

“HAK; TEK BİR ŞEKİLDE YERİNİ BULUR”

“Tüm bu tarihi gerçekler önünde; sanırım, artık argümanlarımızı, bizden istenilen gibi değil, hakkımız olduğu şekli ile düzenlemeliyiz. Aksi halde, masada olmamızın anlamı nedir? Kıbrıs Adası'nın toprak bütünlüğü nasıl? ve bir anda el değiştirdi? Bizler artık sormalıyız. Sorarak; 50 yıldır süren, bugüne kadar gelmiş ve konuşulmadık yanı kalmamış görüşmeler sürecine, yeni yönü bizler vermeliyiz. Ne hak yiyeceğiz, ne de hakkımız olandan vazgeçeceğiz. Hak, ancak böyle yerini bulabilecektir.”

Son Güncelleme: 11.10.2017 21:30
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.